Dziękuję moim gościom i uczestnikom panelu za wspólnie spędzony czas
Dla mnie była to bardzo wartościowa pigułka wiedzy i inspiracji
Jedną z takich inspiracji była konkluzja, że zwinne zarządzanie rozwojem produktu lub usługi ma zdecydowanie sens jeśli temat jest dla ciebie nowy
Oczekujesz określonych korzyści (np. przychodu ze sprzedaży, zysku, zwrotu z inwestycji itp.), ale koniecznie nie masz sprecyzowany ostateczny kształt produktu lub usługi – tworzysz go przyrostowo. Masz wizję końca, ale nie masz precyzyjnego planu. Stawiając kolejne kroki odkrywasz teren przed tobą i na tej podstawie planujesz kolejne.
Więcej o tym w zapisie z dyskusji z ekspertami “To BE or NOT to be AGILE”.
Ale potem przyszła refleksja .
. czy takie podejście ma sens, jeśli jesteś odkrywcą na utartym szlaku?
A co jeśli drogą, która dla Ciebie jest całkiem nowa, przeszły już setki osób przed Tobą?
Czy nie lepiej wziąć mapy i przewodniki, które opracowali inni i na jej podstawie zaplanować podróż?
A może nie chodzi o bycie efektywnym, tylko o dreszczyk emocji związany z odkrywaniem nieznanego?
A może pragniemy być odkrywcami tak bardzo, że nie widzimy że szlak jest już przetarty?
Kiedy po raz kolejny słyszę od podekscytowanego “foundera” nowego unicorna, że nie ma konkurencji to taka właśnie myśl przychodzi mi do głowy .
Przemawia przeze mnie mądrość i doświadczenie, czy może jestem upratym kozłem, który nie potrafi zaakceptować faktu, że klasyczne metody zarządzania projektami trzeba odstawić do lamusa a Agile po prostu jest lepszy?
By aktorka odniosla sukces, powinna miec twarz Wenus, umysl Minewry, wdziek Terpsychory, pamiec wzietego prawnika oraz sklre z gaznika. E. Barrymore UMS*
Zadawanie pytań sprawia, ze czujesz, ze zyjesz. – Albert Espinosa